Mailing reklamowy (cz.1)

Posted on Posted in Blog

Coś o treści w mailingu reklamowym.

Projektowanie mailingu może wydawać się bardzo proste. Jednak równie prosto można sprawić by był on mało przyjazny w odbiorze. Samo przygotowanie techniczne jest bardzo ważne, by nasz mail nie będzie odebrany przez system pocztowy jako spam i trafiał do kosza.

Pierwszą treścią na którą zwraca się uwagę po otrzymaniu wiadomości jest temat. Ważne by był on zachęcający, może być spersonalizowany np.: Justyno, masz już pomysł na weekend? Niektóre systemy wysyłkowe umożliwiają sczytywanie z naszych kont takich danych jak imiona. Czasami jest możliwość dodania ikonki w temacie, która wyróżni go z pośród innych. Tematy mogą być sortowane po słowach kluczowych i trafiać: Oferty, Promocje.

Główny kontent nie może wyglądać jak reklama prasowa, ulotka, którą czytamy w wolnej chwili. Do gazety można wrócić, trzyma się ją, przegląda. Na urządzeniach można w coś kliknąć gdy przykuje nasza uwagę. Jeśli od razu tego nie zrobimy, to ginie w natłoku informacji. Wiadomości filtrujemy, wybieramy tylko te które czymś się wyróżniają, np. rabaty, zniżki -70%, wyprzedaże. Dlatego też treść powinna być zwięzła i zawierała esencję tego co chcemy przekazać zaczynając od chwytliwego nagłówka na samej górze.

 

Zaplanuj więc treść i informacje jakie chcesz przekazać, w tym przypadku więcej nie znaczy lepiej. W przeciwieństwie do gazety, w internecie zawsze jest możliwość przejścia na stronę i zapoznania się z pełną ofertą. Nie zamieszczaj takich informacji jak „nasz sklep mieści się na przeciwko biedronki wejście od podwórza”. Spraw by wiadomość była spójna przejrzysta i zachęcająca. Treść skondensowana, wzrok zatrzymuje się na wyróżniających się informacjach. Masz niewiele czasu by przekonać do siebie i swoją ofertą, jedyne 3-9 sekund w zależności od tematyki, nie trać pieniędzy. Wszystko nie może być ważne i dobrze widoczne. Spróbuj wyróżniać ważne treści poprzez proste zabiegi typu: dobrą typografię, kolor czcionki, podkreślenia, kontrastowe tło, akapity, interlinia, linie odzielające itp. Pamiętaj nikt nie czyta wiadomości od początku do końca. Nie łącz wielu styli bo zrobi się chaos.

 

Rozmieszczenie

Elementy nie powinny być rozmieszczone przypadkowo, zaplanuj ich układ. Informacje istotne powinny znajdować się na samej górze. Przy mailingach nie responsywnych tworzonych wyłącznie na tabelach i kodzie html, bez div-ów i css-a, zamieszczaj najważniejsze informacje po lewej stronie. Staraj się nie tworzyć długich mailingów, nie każdy je przewija. Przy zamieszczaniu większej ilości treści spraw by czymś zainteresować by wymusić takie działanie. Najlepsza szerokość to od 480px do 600px , zalecana mniejsza ze względu na coraz popularniejsze urządzenia mobilne, jest to ponad połowa czytelników. Maksymalną wielkość wymusza okno systemu pocztowego. Nie wyobrażam sobie przewijania maila w pionie i poziomie. Na urządzeniach mobilnych dobrze sprawdza się układ jednokolumnowy z elementami zachęcającymi do przewijania. Chodź na urządzeniach tego typu przewijanie jest czymś normalnym. Nie zamieszczaj tekstów na grafice, jak najwięcej elementów powinno być kodowana. Co sprawi, że wiadomość będzie lżejsza i widoczna nawet przy blokowanych obrazkach.

 

Grafika

Nie muszę chyba rozpisywać się o jakości zdjęć i logotypów bo to oczywiste, pamiętaj o ograniczeniach wagowych.  Zdjęcie powinno być na tyle duże by spełniały wymogi danej specyfikacji, a przy tym dobrze wyglądało. Logotypy mało znanych firm jeszcze nie rozpoznawalne na rynku, nie muszą być na pierwszym miejscu, bo taki znak im nic nie powie. Dobrym zabiegiem przyciągającym uwagę są twarze, pozytywne zdjęcia, duże liczby. Mailing ma swoje zasady również w kwestii: wagi, wielkości obrazków, ilości grafiki w stosunku to ilości tekstu. Ponieważ ponad połowa użytkowników nie widzi obrazków stosuj teksty zastępcze czyli ALT-y. Przy logo może być to nazwa firmy, tekst z obrazka czy podpowiedź „pobierz obrazki”, „wczytaj obrazki”. Przy jednolitym tle wypełniaj tło kolorem w kodzie  html.

 

Linki

Wiadomo taką reklamę wysyłamy jako haczyk,  by zachęcić do działania, przejścia do sklepu czy zapoznania się z całą ofertą. Im więcej elementów linkuje tym lepiej. Mogą to być loga, hasła reklamowe, zdjęcia po za dużymi blokami tekstów. Dobrze jest stosować strzałki, informacje czytaj więcej », podkreślenia. Przycisk powinien być z kodu dobrze kontrastowy w stosunku do całości z zaokrągleniami, strzałką. Treść na nim może być następująca: nasza oferta, ogłoszenie, kup teraz, sprawdź, zagłosuj, aplikuj… . Przy dłuższych mailingach można powielić przycisk. Użytkownik nie może go szukać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *